Radionica Developing teacher competences for pluralistic approaches Evropskog centra za žive jezike u Gracu

U okviru svog dvogodišnjeg programa „Pokretanje inovacija u nastavi i učenju jezika: promenljivi konteksti, kompetencije u razvoju” (Inspiring innovation in language education: changing contexts, evolving competences), Evropski centar za žive jezike u Gracu organizuje treću radionicu pod nazivom „Razvijanje kompetencija nastavnika za pluralističke pristupe” (engl: “Developing teacher competences for pluralistic approaches) koja će se održati 28. i 29. septembra 2021. godine. Planirano je da se radionica održi u Gracu ukoliko epidemiološka situacija dozvoli i putovanje učesnika bude moguće. U suprotnom, radionica će se održati onlajn ili u kombinovanom obliku – delom onlajn, a delom uživo. Više o samom događaju, dostupno je na stranici Evropskog centra za žive jezike.

Ovom prilikom, Fondacija Tempus kao kontakt tačka za aktivnosti Evropskog centra za žive jezike, raspisuje poziv za učesnike. Zainteresovani kandidati mogu se prijaviti putem formulara koji je dostupan ovde.

Rok za prijave produžen je do 25. jula do kraja dana.

Kako je ukupan broj mesta ograničen, za učesnike iz svake od država članica (uključujući Srbiju) na raspolaganju je po jedno mesto. Izbor predstavnika iz Srbije vršiće se na osnovu profesionalnog iskustva i plana diseminacije informacija stečenih učešćem na događaju koje zainteresovani opišu kroz prijavni formular.

Poziv je, pre svega, namenjen stručnjacima koji se bave obučavanjem nastavnika u različitim oblastima jezičkog obrazovanja i na različitim nivoima obrazovanja i pokrivaju teme kao što su regionalni i strani jezici i jezički aspekti nastave u svim predmetima, uključujući i jezik nastave kao predmet.

Kada su u pitanju iskustvo i kompetencije, neophodno je da potencijalni učesnici dobro poznaju pluralističke pristupe a posebno pluralističke pristupe koji se nalaze na carap.ecml.at. Takođe je neophodno da imaju iskustvo u primeni ovih pristupa u nastavi odnosno obrazovanju nastavnika.

Pre radionice, od učesnika se očekuje da prikupe informacije o potrebama korisnika u nacionalnom kontekstu što podrazumeva opšti opis situacije, nastavničke kompetencije koje treba razviti, opis postojećih materijala za obuke. Učesnici takođe treba da pregledaju postojeće alate koje dobiju od projektnog tima Centra koji ih razvio, da ih analiziraju i, ukoliko je moguće, da razgovaraju o njima sa kolegama i počnu da ih koriste. U toku same radionice, od učesnika se očekuje da doprinesu razvoju alata i njihovoj primenljivosti u različitim kontekstima. Nakon radionice, učesnici treba aktivno da učestvuju u razvoju mreže za saradnju što podrazumeva dalje razvijanje alata, evaluaciju učinka alata kako bi se dalje unapređivali, razmenu iskustava, saradnju sa kolegama u nacionalnom kontekstu kao i diseminaciju.

Radni jezici radionice su engleski i francuski, a biće obezbeđen i simultani prevod sa jednog jezika na drugi jezik.

U slučaju pitanja povodom popunjavanja prijave ili o samoj radionici, možete nam se obratiti putem imejl adrese: office@tempus.ac.rs.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply