OŠ Desanka Maksimović, Niš

Jelena Vučković

Cilj projekta Harmonija različitosti bio je da učenici unaprede znanje francuskog jezika, razviju svest o kreativnoj prirodi procesa učenja i značaju konstruktivne komunikacije u timskom radu, podstaknu se da sami planiraju, organizuju, sprovode i prate aktivnosti, da primene znanje iz drugih predmeta, a sve to u skladu sa svojim mogućnostima.

Škola Desanka Maksimović je ostvarila velika postignuća u oblasti inkluzivnog obrazovanja, a prilikom realizacije ovog projekta učesnici su bili vođeni citatom iz romana Mali princ: „Ono što krasi pustinju je što se u njoj negde skriva bunar“. Aktivnosti su sprovođene na redovnim časovima srpskog i francuskog jezika sa učenicima viših razreda, a oslanjale su se i na znanja iz drugih predmeta – geografije, biologije, hemije, tehničkog i informatičkog obrazovanja. Učenici su takođe uključeni u rad dramske sekcije. Sve aktivnosti su bile dvojezične, a bio je zastupljen rad u grupama:

  • Prva grupa je pravila plakate sa mislima iz knjige.
  • Druga grupa je osmislila špice za najavu programa, odnosno televizijskih emisija: „Dnevnik“, „Intervju“, „Razgovor s povodom“, „Oči u oči“ (deca – odrasli), „Ekskluzivno“.
  • Treća grupa je opisala putovanje Malog princa u vidu izveštaja. Izveštaj su pročitali u Dnevniku.
  • Četvrta grupa je radila intervju sa Malim princem s ciljem da se istaknu njegove osobine. Razgovor se vodio u televizijskoj emisiji „Intervju“.
  • Peta grupa je osmislila intervju sa piscem. Teme intervjua su se odnosile na ostale likove. Egziperi je bio gost televizijske emisije i odgovarao je na pitanja novinara kao i gledalaca.
  • Šesta grupa je osmislila televizijsku emisiju u kojoj se vodila debata između odraslih i dece. Tema emisije je „Ljubav i prijateljstvo u Malom princu“ (L’amour et l’amitié dans Le Petit Prince). Koristili su se citati iz romana. Rasprava se vodila u televizijskoj emisiji uživo.
  • Sedma grupa je nastavila priču tako što nas je izvestila o sudbini Malog princa koji se direktno uključio u Dnevnik sa izveštajem o tome šta se desilo sa njim, ružom, ovcom…
  • Učenici koji rade po IOP-u 2 su sklapali slagalice sa ilustracijom Malog princa i ukratko ih predstavili.