Parlare English language camp
Svaki dan letnjeg kampa počinjao je ujutru u 8.30. Jutarnja rutina podrazumevala je bolje upoznavanje učenika i vežbanje konverzacije korišćenjem rečenica i pitanja poput: Predstavi se; Kako se zoveš?; Koliko imaš godina?; Da li imaš kućnog ljubimca? (vežba upotrebe “have got, has got”); Sa kim živiš? Opiši nam svoju majku, kakva je ona? (vežba upotrebe prideva); Da li voliš sportove? Koje vrste sportova? Zimske ili letnje sportove? Šta možemo da radimo u toku leta? (vežba vokabulara na temu leta od prethodnog dana).
Pričanje priča je nešto u čemu su deca veoma uživala u delu jutarnje rutine, posebno u poukama koje proističu iz priča. Na primer, kada smo pričali priču Tri praseta govorili smo o ljubaznosti i koliko je važno da čovek bude vredan i dobar i da pomaže svima kada god mu se pruži prilika.
Nakon toga, deca su učestvovala u dvadesetominutnoj aktivnosti tokom koje smo razgovarali šta im se najviše dopalo prethodnog dana i tokom koje smo dobijali povratne informacije. Svako dete je nacrtalo ono što mu se najviše dopalo tokom prethodnog dana.
Naredna aktivnost ticala se užine (npr. užina je voćna salata koju deca pripremaju u potpunosti, a zadatak pre pripremanja salate je učenje vokabulara na temu voća i aktivnosti koje će raditi prilikom pripreme užine:šta znače reči poput “peel, wash, cut” uz pomoć kartica).
Nakon toga, pevali smo pesmu o svakodnevnoj rutini pranja ruku i odlazili u trpezariju. Tokom ovog procesa, nastavnik daje jasne instrukcije šta se radi. Svako dete dobilo je tanjir i plastičan pribor kako bi seklo voće i činiju za voće kako bi napravilo svoju salatu.
Deca su sve vreme koristila engleski zato što je nastavnik, koji je ujedno i izvorni govornik engleskog koji živi u Srbiji. Čak su i međusobno počeli da pričaju na engleskom.
U kampu su postojala dva osnovna pravila. Prvo je bilo da se priča na engleskom, a drugo je bilo da smo tim i da deca ne treba da se odvajaju kada izlazimo napolje. Nakon užine, izlazili smo napolje gde su deca igrala jezičke i sportske igre. Ideja je bila da se deci pokaže da igre mogu da budu zabavne i da ne moraju da koštaju (npr. koristili smo dve plastične boce, pune vode, okrugle tanjire smo izbušili na sredini i deca su ubacivala tanjirić kroz otvor flaše).
Deca su igrala igricu Iks-oks koristeći grančice i zatvarače plastičnih flaša u dve različite boje. Ceo jedan dan proveli smo na ergeli Ljubičevo i sproveli različite aktivnosti. Odštampali smo kartice sa hranom koja se jede leti, svako slovo tih reči posebno i razbacali ih u jednom prostoru napolju. Deca su imala zadatak da izaberu reč od volontera i da pronađu slova za izabranu reč kako bi mogli da je speluju u zadato vreme.
Svakog dana imali smo takođe imali neki zabavan naučni eksperiment.
Na primer: napunimo keramički tanjir vodom, pospemo origano po vodi da imitira mikrobe, uronimo prst u deterdžent i stavimo ga na sredini površine vode. Tako su deca mogla da vide kako mikrobi beže od čiste vode. Ovaj eksperiment pokazao je deci zašto je važno da se peru ruke.
Deca su svakog dana takođe pravila po neku rukotvorinu. Pošto su teme kampa bile pirati i letnje aktivnosti deca su pravila npr. ribe, meduze, piratske maske, sve što je moglo da se napravi od kartonskih tanjira, markera, malo tkanine. Svoje rukotvorine deca su nosila kući.
Ceo kamp je bio sa temom pirata i aktivnosti su tako osmišljene da ih vode svakog dana sve bliže blagu. Poslednjeg dana smo imali potragu za blagom u nacionalnom parku Tulba koji je bezbedan za decu. Deca su rešavala zagonetke. Našli su pismo i pirata sa mapom koji ih je vodio do blaga. Pirat im je zadavao različite zadatke poput pisanja himne kampa Parlare, pevanja himne, hodanja 20 koraka na različite načine (na vrhovima prstiju, krupnim koracima, puzanjem…) i na kraju pronašli su blago (slatkiše) koje su podelili.
U aktivnosti su učestvovala deca različitih uzrasta što je podsticalo interakciju. Starija deca su se osećala dobro što pomažu mlađoj deci, a mlađa deca su uživala što imaju prilike da uče od starijih. Koristili smo Montesori metodu koja se pre svega ogledala u tome da deca uspešnije uče ukoliko su uključena u proces učenja.
- Zabavan i edukativan sadržaj u okviru dnevnog kampa engleskog za decu uzrasta od 7 do 11 godina tokom letnjeg raspusta
- Cilj kampa je da pomogne deci da steknu/unaprede svoje znanje i veštine u izražavanju na engleskom jeziku kroz zabavne i interaktivne aktivnosti, a da pri tom ostvare nova poznanastva, steknu samopouzdanje i komunikacijske veštine i uz to borave u prirodi.
- engleski
- govor | pisanje | čitanje | slušanje
- CLIL | Vannastavne aktivnosti | Vršnjačko učenje | Saradničko učenje | Gramatika | Vokabular | Učenje kroz igru | Neformalno učenje | Drugo
- Muzika u nastavi jezika
- Dragana
- Jovanović
- Nastavnik engleskog jezika i vlasnik Edukativnog centra „Parlare“
-
Viki Stojiljković
-
nastavnik engleskog jezika
- drugo
- Privatna škola
- Edukativni centar Parlare
- drugo
- jezički kamp
- niži razredi osnovne škole | viši razredi osnovne škole
-
Letnji jezički kamp organizovan je u Požarevcu. Inicijalna ideja je bila da se deci ponudi prilika da provedu letnji raspust u svom gradu i da ga dožive na jedan drugačiji način koji je zabavan, zanimljiv a i edukativan, jer će vežbati engleski u svakodnevnim situacijama. Organizovane su dve smene kampa u trajanju od po pet dana. Tema kampa je bila piratska avantura i letnje aktivnosti. Deca su provela mnogo vremena u prirodi u nacionalnom parku Čačalica kao i na ergeli Ljubičevo.
-
Po završetku kampa učenici su unapredili svoje znanje engleskog kroz praktičnu primenu sa drugom decom i izvornim govorinikom.
Razvijene su komunikacijske veštine, samopouzdanje i samostalnost u govorenju na engleskom jeziku.
Povećana je motivacija i interesovanje za učenje engleskog jezika i kulturu zemalja govornika tog jezika.
Učenici su upoznali nove drugare.
Stariji su pomagali mlađima i na taj način je ostvareno saradničko učenje. -
https://drive.google.com/drive/folders/1mFtbeYTV2sbXsF6GZOcR-mGhSqjGPuiG?usp=share_link
- Ne
- Ne
- SCAN-I~1
- Saglasnost 1