Parlare English language camp
Сваки дан летњег кампа почињао је ујутру у 8.30. Јутарња рутина подразумевала је боље упознавање ученика и вежбање конверзације коришћењем реченица и питања попут: Представи се; Како се зовеш?; Колико имаш година?; Да ли имаш кућног љубимца? (вежба употребе “have got, has got”); Са ким живиш? Опиши нам своју мајку, каква је она? (вежба употребе придева); Да ли волиш спортове? Које врсте спортова? Зимске или летње спортове? Шта можемо да радимо у току лета? (вежба вокабулара на тему лета од претходног дана).
Причање прича је нешто у чему су деца веома уживала у делу јутарње рутине, посебно у поукама које проистичу из прича. На пример, када смо причали причу Три прасета говорили смо о љубазности и колико је важно да човек буде вредан и добар и да помаже свима када год му се пружи прилика.
Након тога, деца су учествовала у двадесетоминутној активности током које смо разговарали шта им се највише допало претходног дана и током које смо добијали повратне информације. Свако дете је нацртало оно што му се највише допало током претходног дана.
Наредна активност тицала се ужине (нпр. ужина је воћна салата коју деца припремају у потпуности, а задатак пре припремања салате је учење вокабулара на тему воћа и активности које ће радити приликом припреме ужине:шта значе речи попут “peel, wash, cut” уз помоћ картица).
Након тога, певали смо песму о свакодневној рутини прања руку и одлазили у трпезарију. Током овог процеса, наставник даје јасне инструкције шта се ради. Свако дете добило је тањир и пластичан прибор како би секло воће и чинију за воће како би направило своју салату.
Деца су све време користила енглески зато што је наставник, који је уједно и изворни говорник енглеског који живи у Србији. Чак су и међусобно почели да причају на енглеском.
У кампу су постојала два основна правила. Прво је било да се прича на енглеском, а друго је било да смо тим и да деца не треба да се одвајају када излазимо напоље. Након ужине, излазили смо напоље где су деца играла језичке и спортске игре. Идеја је била да се деци покаже да игре могу да буду забавне и да не морају да коштају (нпр. користили смо две пластичне боце, пуне воде, округле тањире смо избушили на средини и деца су убацивала тањирић кроз отвор флаше).
Деца су играла игрицу Икс-окс користећи гранчице и затвараче пластичних флаша у две различите боје. Цео један дан провели смо на ергели Љубичево и спровели различите активности. Одштампали смо картице са храном која се једе лети, свако слово тих речи посебно и разбацали их у једном простору напољу. Деца су имала задатак да изаберу реч од волонтера и да пронађу слова за изабрану реч како би могли да је спелују у задато време.
Сваког дана имали смо такође имали неки забаван научни експеримент.
На пример: напунимо керамички тањир водом, поспемо оригано по води да имитира микробе, уронимо прст у детерџент и ставимо га на средини површине воде. Тако су деца могла да виде како микроби беже од чисте воде. Овај експеримент показао је деци зашто је важно да се перу руке.
Деца су сваког дана такође правила по неку рукотворину. Пошто су теме кампа биле пирати и летње активности деца су правила нпр. рибе, медузе, пиратске маске, све што је могло да се направи од картонских тањира, маркера, мало тканине. Своје рукотворине деца су носила кући.
Цео камп је био са темом пирата и активности су тако осмишљене да их воде сваког дана све ближе благу. Последњег дана смо имали потрагу за благом у националном парку Тулба који је безбедан за децу. Деца су решавала загонетке. Нашли су писмо и пирата са мапом који их је водио до блага. Пират им је задавао различите задатке попут писања химне кампа Парларе, певања химне, ходања 20 корака на различите начине (на врховима прстију, крупним корацима, пузањем…) и на крају пронашли су благо (слаткише) које су поделили.
У активности су учествовала деца различитих узраста што је подстицало интеракцију. Старија деца су се осећала добро што помажу млађој деци, а млађа деца су уживала што имају прилике да уче од старијих. Користили смо Монтесори методу која се пре свега огледала у томе да деца успешније уче уколико су укључена у процес учења.
- Забаван и едукативан садржај у оквиру дневног кампa енглеског за децу узраста од 7 до 11 година током летњег распуста
- Циљ кампа је да помогне деци да стекну/унапреде своје знање и вештине у изражавању на енглеском језику кроз забавне и интерактивне активности, а да при том остваре нова познанаства, стекну самопоуздање и комуникацијске вештине и уз то бораве у природи.
- енглески
- говор | писање | читање | слушање
- CLIL | Ваннаставне активности | Вршњачко учење | Сарадничко учење | Граматика | Вокабулар | Учење кроз игру | Неформално учење | Друго
- Музика у настави језика
- Драгана
- Јовановић
- Наставник енглеског језика и власник Едукативног центра „Парларе“
-
Вики Стојиљковић
-
наставник енглеског језика
- друго
- Приватна школа
- Едукативни центар Парларе
- друго
- језички камп
- нижи разреди основне школе | виши разреди основне школе
-
Летњи језички камп организован је у Пожаревцу. Иницијална идеја је била да се деци понуди прилика да проведу летњи распуст у свом граду и да га доживе на један другачији начин који је забаван, занимљив а и едукативан, јер ће вежбати енглески у свакодневним ситуацијама. Организоване су две смене кампа у трајању од по пет дана. Тема кампа је била пиратска авантура и летње активности. Деца су провела много времена у природи у националном парку Чачалица као и на ергели Љубичево.
-
По завршетку кампа ученици су унапредили своје знање енглеског кроз практичну примену са другом децом и изворним говориником.
Развијене су комуникацијске вештине, самопоуздање и самосталност у говорењу на енглеском језику.
Повећана је мотивација и интересовање за учење енглеског језика и културу земаља говорника тог језика.
Ученици су упознали нове другаре.
Старији су помагали млађима и на тај начин је остварено сарадничко учење. -
https://drive.google.com/drive/folders/1mFtbeYTV2sbXsF6GZOcR-mGhSqjGPuiG?usp=share_link
- Не
- Не
- SCAN-I~1
- Saglasnost 1