Warning: Illegal offset type in isset or empty in /home/tempus/public_html/jezici.obrazovanje.rs/wp-content/plugins/wp-user-frontend/includes/fields/class-field-radio.php on line 155

Same Planet – Same Aim

Око свих активности, задатака и алата партнери на пројекту договарали су се од самог почетка. За потребе планирања активности и састанака на мрежи коришћени су алати које нуди радни простор пројекта Twin Mail, Twin Forum и Google Docs. Наставници су комуницирали путем апликација Twin Space, Teacher Bulletin, Twin Mail, али и путем Adobe Connect-а и Zoom-а. Делили су успех и изазове својих школа у SWOT анализи, видео снимцима, фотографијама и другим материјалима у радном простору пројекта (Twin Space).

Стручњаци су организовали 2 вебинара за наставнике. Др Ферит Каличкаја (Dr Ferit Kılıçkaya) је присутнима представио дигиталне алате за оцењивање, док је др Фатих Јавуз (Dr Fatih Yavuz) говорио о изврнутој учионици и развоју вештине писања код ученика.

Ученици су, такође, комуницирали и сарађивали са својим вршњацима. Имали су прилике да причају на енглеском о својим интересовањима, да певају песме по избору, одиграју квиз, и поделе са осталима шта за њих значи eTwinning.

Партнери на пројекту и ученици сарађивали су на различитим активностима попут креирања е-књига о техникама у настави, бавили се темама о породици, свакодневним активностима, деловима главе и тела, државама и градовима, правили видео-снимке и креирали новогодишњи календар, уређивали новине, писали писма и поезију, организовали Дан безбедног интернета (ученици су правили слогане, постере и инфографике), организовали Светски дан језика (ученици су организовали изазов у изговарању брзалица на страном језику) и eTwinning дан (ученици су бојили делове постера који су касније спојени у једну целину). Неколико заједничких е-књига о техникама у настави креирано је у апликацији Story Jumper (теме су биле: упознавање, представљање породице, делови лица и тела, градови и државе) и у апликацији Book Creator (ланчана прича на тему свакодневних активности са ликом ког су изабрали ученици).

Ученици су се прво представили и прочитали описе својих вршњака на апликацији Padlet. Онда су проверили да ли разумеју текст путем игрице Word Wall. Припремили су постер на којем су представили своју породицу. У видео-снимку причали су о својој породици и питали наредног партнера да представи своју породицу. У овој активности ученици су радили у међународним тимовима од по пет учесника.

У новогодишњој активности, партнери на пројекту припремили су календар са описима својих градова.

Ученици су, такође, припремили једну е-књигу о дневној рутини једног лика из цртаног филма. Ученици који су учестовали у овом пројекту одабрали су једног лика, илустровали реченице и снимили свој глас користећи апликацију Vocaroo. Касније су направили видео-материјале у којима су описали физичке особине својих ликова, убацили описе у апликацију Fluent Key и направили квизове.

Партнерске установе на пројекту размениле су квизове, а ученици су одговарали на питања. Ученици су, такође, описали место где живе и направили цртани уз помоћ алата PowToon.

У наредној активности, ученици су писали писма својим вршњацима у иностранству и одговарали на њих описујући себе и свој град и државу. Писма су писали на Padlet зиду.

У активности састављања песме у акростиху, ученици су заједно написали песму.

Такође су направили и новине пројекта. Додали су описе и слике активности које су спроведене у учионици. Новине су припремљене у апликацији Canva.

У оквиру догађаја Дан безбедног интернета, ученици су информисани о начинима како да безбедније користе интернет. Користећи апликацију Canva, ученици су направили инфографик са саветима који се тичу безбедности на интернету.

У оквиру Светског дана језика, партнери на пројекту спровели су заједнички изазов. Свака партнерска установа поделила је једну брзалицу са наредном партнерском установом на списку. На крају, направљен је ланчани видео коришћењем софтвера за монтажу видеа Movavi.

  • Применом разноврсних наставних метода и техника до функционалног знања
  • Унапређивање језичких компетенција ученика коришћењем дигиталних технологија
  • енглески | француски | језик који није нa листи
  • турски
  • говор | писање | читање | слушање
  • Вршњачко учење | Сарадничко учење | Коришћење технологије у образовању | Учење кроз игру | Неформално учење | Целоживотно учење
  • Драгана
  • Виденов
  • Наставник енглеског језика
  • Sevinç Özdemir, Monika Khan, Sabri Liazid Abdelkader, Marisa Borges,...

  • Сви остали аутори су наставници енглеског језика.

  • основна школа
  • Основна школа „Свети Сава“
  • пројекат
  • нижи разреди основне школе | виши разреди основне школе
  • Ово је eTwinning пројекат спроведен у сарадњи са више европских школа како би ученици унапредили језичке компетенције коришћењем технологије. Ученици су имали прилике да комуницирају са вршњацима на онлајн састанцима и да буду део међународних тимова. Развијали су креативност и критичко мишљење. Учили су о безбедности у онлајн окружењу, дигиталном грађанском васпитању, ауторским правима и унапређивали своје дигиталне вештине. Опробали су се у улогама уметника, певача, менаџера, приповедача, песника, итд. Креирали су логотипе и постере, играли игрице и квизове, изговарали брзалице на страним језицима, снимали видео-материјале, писали поезију и учествовали у многим другим активностима. Циљни језик био је енглески.

  • Учешћем у различитим пројектним активностима, ученици су унапредили:
    - језичке и комуникативне компетенције – кроз креативни рад и разговор са вршњацима током онлајн сусрета,
    - дигиталне компетенције – кроз рад у различитим дигиталним апликацијама,
    - сарадничке компетенције – кроз рад у групи,
    - компетенције за целоживотно учење – кроз ефикасну употребу разноврсних метода.

  • https://twinspace.etwinning.net/118269/home
    Мапе: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1004389
    Расподела задатака: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005496
    Представљање наставника из партнерских установа:
    https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1004576
    Представљање ученика: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005528
    Тимови: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005569
    Логотипи: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1004605
    Постери: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1004607
    Видео-материјали о градовима и државама:
    https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005384
    Видео-материјали породица: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005381
    Новогодишњи календар: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005534
    Е-књига дневних рутина: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005382
    Видео-материјали на тему лица и тела:
    https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005383
    Песма у акростиху: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005385
    Писање писама: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1492073
    Новине пројекта: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005386
    Е-књига о техникама у настави: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005387
    Дан безбедног интернета:https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005390
    Светски дан језика: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005391
    eTwinning дан: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005393
    SWOT анализа: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1220496
    Евалуација: https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005578
    Ширење информација о резултатима пројекта:
    https://twinspace.etwinning.net/118269/pages/page/1005531
    Блог пројекта: https://sameplanetsameaim.blogspot.com/

  • Да
  • https://twinspace.etwinning.net/118269/home
  • Не
  • Пројектне активности погодне су за различите узрасте и могу да задовоље различите потребе у погледу учења. Видео-материјали које креирају старији ученици и писма која пишу могу да се користе за развијање језичких вештина, вештина читања или за дискусију. Пројекат се, такође, може прилагодити учењу других језика.

  • Dragana Videnov autorstvo Same Planet
  • Dragana Videnov objavljivanje Same Planet