Welcome to Deliblato Sands / Bienvenues dans la dune de Deliblato
Učenici su podeljeni u tri grupe – Istraživači, Prevodioci i Dizajneri – i svaka grupa je imala određeni zadatak. Grupa Istraživači se sastojala od tri učenika koji su prikupljali podatke o Deliblatskoj peščari na internetu, analizirali ih i odabrali relevantne podatke za brošuru. Grupu Prevodioci su činila dva učenika čiji je zadatak bio da na francuski i engleski jezik prevedu tekst koji su sastavili Istraživači. Grupa Dizajneri se sastojala od dva učenika koji su učestvovali u dizajniranju brošure.
Nastavnici su učenike upućivali na izvore na internetu (nastavnici biologije i geografije), pomagali u izradi fotografija i dizajniranju izgleda brošure (nastavnik likovne kulture), obradi teksta i fotografija (nastavnik informatike), u prevođenju tekstova na strane jezike (nastavnici francuskog i engleskog jezika), kao i lektorisanju teksta (nastavnik srpskog jezika).
Finalni rezultat projekta je brošura dostupna u elektronskom i štampanom obliku. Ona će biti deljena turistima koji prolaze kroz Deliblatsku peščaru.
U okviru projekta smo želeli da stupimo u kontakt sa turistima koji dolaze u naš kraj, pomognemo im da upoznaju njegove lepote i predstavimo ga u najboljem svetlu. Takođe smo želeli da predstavimo svoju školu i podstaknemo kreativnost učenika koji su pravili i sakupljali fotografije. Na kraju, namera nam je bila da se povežemo sa širom zajednicom tako što smo ostvarili kontakt sa roditeljima i lokalnim institucijama.
- Pravljenje brošure za turiste o Deliblatskoj peščari
- Jedan od glavnih ciljeva je bio da pokažemo učenicima kako mogu da koriste jezičke kompetencije i van učionice, komunicirajući i povezujući se sa ljudima iz drugih zemalja.
- engleski | francuski | jezik koji nije na listi
- srpski
- pisanje | čitanje
- CLIL | Projektna nastava | Vannastavne aktivnosti | Vršnjačko učenje | Saradničko učenje | Višejezična nastava | Interkulturalnost u nastavi | Diferencirana i inkluzivna nastava | Razmene - fizičke i virtuelne | Korišćenje tehnologije u obrazovanju | Gramatika | Vokabular
- Milica
- Bugarinović
- nastavnik engleskog jezika
-
Radosava Jadžić, Anuca Slavković, Lidija Ilić, Vidosav Obradović, Jovan Merća, Marija Ćirić
-
Nastavnici francuskog jezika, biologije, likovne kulture, geografije, informatike i srpskog jezika
- osnovna škola
- Osnovna škola Predrag Kožić
- projekat
- viši razredi osnovne škole
-
Glavni cilj projekta bio je da učenici koriste znanje stranog jezika kako bi predstavili svoj kraj u najboljem svetlu. Ovo smo pokušali da ostvarimo putem integrisanog učenja jezika i nejezičkih sadržaja (CLIL), što je podrazumevalo uključivanje grupe nastavnika različitih predmeta (francuskog, srpskog i engleskog jezika, biologije, likovne kulture, geografije i informatike). Učenici su radili u grupama i dobijali smernice tokom celog procesa rada, koji je obuhvatao prikupljanje i analizu podataka, prevođenje na francuski i engleski jezik, kao i pravljenje brošure. Brošura je dostupna u elektronskom i štampanom obliku i biće deljena turistima koji posećuju Deliblatsku peščaru.
-
Nakon ove aktivnosti učenici će moći da bolje razumeju odlike prirode u sredini u kojoj žive;
Moći će da na jednostavan način opišu na maternjem, prvom i drugom stranom jeziku najupečatljivije karakteristike Deliblatske peščare;
Moći će da usmeno komuniciraju i ukratko na stranom jeziku predstave svoj kraj;
Moći će da ostvare kontakt sa turistima na stranom jeziku i da predstave svoj kraj, čime stiču interkulturne kompetencije;
Moći će da obrade tekst i fotografiju u programu MS Word. -
• Fotografije za brošuru: https://drive.google.com/drive/folders/1t7WyXKd7okHfk-UynWVHvf3U-DAnJCpQ
• Brošura: https://kvop.tempus.ac.rs/wp-content/uploads/vfb/2021/08/Deliblato-Sands-leaflet-final.pdf - Ne
- Ne
- Izjava o autorstvu
- 3F07~1