Održana radionica Podrška za višejezične učionice

Evropski centar za žive jezike Saveta Evrope i Fondacija Tempus, u saradnji s Evropskom komisijom, po drugi put organizovali su radionicu Podrška za višejezične učionice (engl. Supporting Multilingual Classrooms). Radionica je održana 6. i 7. juna 2024. godine.

Ovoga puta, na radionici su učestvovali predavači na visokoškolskim ustanovama koji obrazuju buduće nastavnike, kao i nastavno i nenastavno osoblje osnovnih i srednjih škola koje se bavi mentorstvom i obučavanjem drugih nastavnika širom Srbije.

Učesnici su imali prilike da uče o vrednovanju plurilingvalnih identiteta i različitosti u učionici, o kompetencijama koje treba razviti i podršci koja je nastavnicima potrebna za korišćenje višejezičnosti kao resursa na časovima jezičkih i nejezičkih predmeta. Istaknuta je važnost saradnje na nivou cele škole u cilju podizanja svesti o višejezičnosti i interkulturalnosti. Učesnici su imali priliku da drugog dana radionice primene uvide i saznanja koje su stekli osmišljavanjem zajedničkih projekata.

Učesnicima je posebno korisno bilo što su mogli da sagledaju kako se učenici osećaju u učionici u kojoj se nastava odvija na jeziku kojim oni ne govore, ne razumeju ga ili ne govore dovoljno dobro, kao i da promisle i čuju o načinima njihovog uključivanja. Na radionici su predstavljene aktivnosti u kojima, pored nastavnika, mogu da učestvuju i ostali učesnici poput vršnjaka, roditelja i šire zajednice, koji su važni u procesu približavanja novog jezika i nove kulture učenicima iz različitih zemalja.

Radionica je u velikoj meri bila zasnovana na individualnom i grupnom praktičnom radu. Obezbeđen je prostor za diskusiju o temi višejezičnosti u učionici koja može da se koristi kao resurs za unapređenje kompetencija učenika, kako sa stručnjacima Evropskog centra za žive jezike tako i sa kolegama iz drugih ustanova u Srbiji zaposlenih na različitim obrazovnim nivoima. Učesnici su naročito vrednim smatrali brojne prilike za sticanje novih znanja, promišljanje o temi višejezičnosti i razmenu iskustava, što će omogućiti pružanje jednakih mogućnosti za učenje svim učenicima.

Fotografije sa radionice možete da pogledate ovde.