Fondacija Tempus održala je 13. 11. 2025. seminar „Povezivanje jezičkih i nejezičkih sadržaja u nastavi stranih jezika i resursi za podsticanje višejezičnosti” koji je akreditovan u Zavodu za unapređenje obrazovanja i vaspitanja pod kataloškim brojem  694. Ovom prilikom održane su dve realizacije pomenute obuke.

Seminaru su prisustvovali nastavnici stranih jezika i nastavnici nejezičkih predmeta iz osnovnih i srednjih škola opšteg i stručnog usmerenja, nastavnici osnovnih škola za obrazovanje odraslih i nastavnici osnovnih i srednjih škola za učenike sa smetnjama u razvoju i sa invaliditetom u Republici Srbiji. Predavači na jednoj obuci bile su Jasmina Milićević, nastavnica engleskog jezika u Osnovnoj školi „Olga Milošević“ u Smederevskoj Palanci, i Tamara Đorđević i Anita Bačinski Trajković iz Fondacije Tempus. Predavači na drugoj obuci bile su Slobodanka Gligorić, nastavnica engleskog jezika u Filološkoj gimnaziji u Beogradu, i Milena Kostić iz Fondacije Tempus.

Putem prezentacija, u interaktivnom i grupnom radu, učesnicima su predstavljene teme koje su relevantne za povezivanje predmetnih sadržaja i integrisano učenje nejezičkih i jezičkih sadržaja, kao i resursi za podsticanje višejezičnosti. Učesnici su veoma aktivno učestvovali u zadatim aktivnostima i delili iskustva u vezi sa temom seminara. Upoznati su sa različitim pristupima ovom obliku nastave, kao i resursima koji mogu da im pomognu u organizaciji i osavremenjivanju nastavne prakse. Tokom grupnog rada, na konkretnim primerima, učesnici su razgovarali o prednostima i potencijalnim izazovima ovakvog tipa nastave, kao i načinima na koje mogu da se prevaziđu. Predstavljeni su mnogi primeri dobre prakse za koje je istaknuto da su posebno korisni i primenljivi u nastavi. Učesnici su i sami imali prilike da sastave svoje primere časova koji se zasnivaju na metodi CLIL, povezujući sadržaje više predmeta na više jezika, a potom da ih predstave grupi.

U nastavku se nalazi galerija fotografija sa događaja.