OŠ Mladost, Beograd

Vesna Vidojević

U okviru ovog projekta kombinuje se učenje drugog stranog jezika sa istorijom i kulturom naroda koji njime govori na zanimljiv i kreativan način. Učenici stiču nova znanja iz ovih oblasti a učešće u projektu doprinosi njihovom ličnom, emocionalnom i društvenom razvoju. Krajnji rezultat je bio pozorišna predstava.

Projekat se sastojao iz nekoliko faza. U prvoj je učestvovalo celo odeljenje i sakupljani su pojmovi vezani za Italiju i italijansku kulturu. Među ovim idejama odabrane su najzanimljivije i najrelevantnije. Zatim su učenici podeljeni u grupe i svaka grupa je dobila teme za dalje istraživanje. Nakon predstavljanja prikupljenog materijala napravljen je koncept predstave. U narednoj fazi su učenici dobili uloge. Zavisno od talenta i afiniteta, učenici su birali ponuđene grupe zadataka: pisanje scenarija, osmišljavanje koreografije, pravljenje prezentacija i priprema muzike. Usledile su probe i uvežbavanje uloga, a na kraju je predstavljen finalni proizvod – predstava u kojoj su učenici pokazali ne samo znanje italijanskog jezika već i umetničke veštine.