Српска допунска школа у Паризу

Блаженка Тривунчић

Пројекат „Образовни круг“ повезује ученике из шест основних школа у Србији који уче француски као страни језик и ученике из српских допунских школа у Француској који уче српски језик. Од марта до јуна 2018. године у пројекту је учествовало 70 ученика и 10 наставника. Aутори пројекта су др Горданa Степић и Блаженка Тривунчић, a координатор програма пројекта је Стеван Ковачевић.

Циљ пројекта је развијање језичких компетенција кроз директну, вођену комуникацију путем електронских алата у представљању тема из историје, културе, традиције и спорта.

Први круг („Представљамо се“): Представљање и упознавање у основном кругу комуникације текло је кроз израду личне карте уз разговор о сличностима и разликама у српској и француској школи, почев од школских активности, трајања радног дана, школских часова и одмора, до предмета и начина оцењивања.

Други круг („Волим…“): Уже теме се тичу области музике, спорта, науке и културе уз представљање знаменитих личности, достигнућа и културно-историјских споменика.

Трећи круг („Симболи земаља“): Државна обележја Србије и Француске, валуте и знамените личности представљени су у свим земљама и школама уз много емоција и културно-историјских веза. Осећај припадништва, поноса и родољубља потврдило је заједничко певање химне Боже правде, а ученички таленти допринели су разноврсним интерпретацијама, од извођења химне Боже правде на труби до снажне интерпретације Марсељезе. Процес учења активира се путем игре, квиза, фотографије, звука и речи. Ангажовање ученика је вишеструко, од трагања за обележјима до активирања сазнајних и лексичких потенцијала.

Четврти круг („Водим те тамо“): Ученици креирају водич, мозаик знаменитости српске и француске културе, тако што бирају обележје града у коме се школа налази. Заједнички водич сачињен је од  презентација, фотографија и филмова које је осмислио сваки ученички пар.

Пети круг („Ми смо повезани“): Уз помоћ наставника ђаци истражују традиционално француско–српско пријатељство, историјске догађаје и споменике, сведоке веза између ових земаља.

Шести круг („Ученици бирају“): Завршна тема је реализована на предлог ученика. Ђаци су приказали своје таленте уз интерпретације српских и француских песма на гитари, виолини и саксофону. Уз представљање омиљених спортова и хобија, шаха, слагања Рубикове коцке, забавно је било и надметање у „језичким вратоломијама“.